Zo maakt de OCI-koppeling jouw inkoopadministratie een stuk gemakkelijker

"Dit scheelt je elke order weer dubbel werk!"

DESTIL - blog - header - OCI koppeling

Bouwstoffen koop je bij leverancier A, software koop je bij leverancier B en al je gereedschappen, ijzerwaren en hang- en sluitwerk bestel je bij DESTIL Prolians. Voor al die bestellingen moet je inkoper elke keer weer de contracten erbij halen voor de leveringsvoorwaarden, een inkoopnummer aanmaken en achteraf bekijken wat er per telefoon, e-mail, online of op de vestiging is besteld. Ontzettend omslachtig, tijdrovend en erg foutgevoelig. Wat ons betreft niet nodig! Onze accountmanager e-commerce, Maurice Vischer legt je uit hoe dit makkelijker en vooral efficiënter kan met de OCI-koppeling.

Zo (makkelijk) werkt de OCI-koppeling

OCI-koppeling, is het antwoord op deze administratieve rompslomp. De OCI-koppeling staat voor een Open Catalogue Interface: een koppeling waarmee we je ERP-systeem aan onze webshop kunnen koppelen. Waarom is dit handig? Door deze koppeling kun jij gewoon werken in jouw eigen inkoopsysteem en hoef je slechts éénmalig een order in te voeren. Scheelt je tijd en fouten. Win-Win! Hoe werkt dat?

Zo (makkelijk) werkt de OCI-koppeling:

  1.  Vanuit je eigen systeem maak je een inkooporder aan.
  2. Vervolgens maak je een uitstapje naar de DESTIL webshop, hier vul je jouw winkelmandje met de gewenste producten waarbij je direct inzicht hebt in de actuele voorraad, productgegevens en je persoonlijke nettoprijs. Vervolgens druk je op afronden.
  3. Je keert nu gelijk terug in je eigen systeem, de inkooporder wordt automatisch gevuld met jouw prijzen en uniek inkoopnummer. Dit zorgt ervoor dat de factuur makkelijk aan de inkooporder gekoppeld kan worden, zodat jouw administratie op order blijft.
  4. Met behulp van een INSBOU of UBL berichtenstroom wordt de order digitaal naar DESTIL verstuurd via mail, FTP-locatie of een webservice.

Zo brengen we een koppeling tot stand

Hoe brengen we zo’n koppeling tot stand tussen jouw ERP-systeem en onze webshop? Allereerst brengen we jouw ICT-afdeling of partner in contact met onze ICT-afdeling. We zorgen ervoor dat je een inlog krijgt voor de OCI-koppeling en bekijken hoe we deze het beste kunnen integreren in jullie ERP-systeem. Standaard kunnen we aansluiten op programma’s die werken met berichtstromen als INSBOU en UBL. Mocht je programma met een andere berichtenstroom werken dan kunnen we op verzoek een vertaling maken. Staat de koppeling eenmaal klaar dan zullen we ‘m testen en daarna kun je beginnen met bestellen!

Nieuwe ontwikkelingen

En hier blijft het niet bij. De OCI-koppeling ontwikkelen we alsmaar door. We hebben nu zelfs een versie waarbij een uitstapje naar onze webshop niet eens meer nodig is. Je kunt hierbij vanuit je eigen ERP-systeem onze artikelen ophalen. Deze artikelen zijn voorzien van voorraad, eigen prijs en productinformatie. En je kunt ze dus ook gelijk bestellen. Scheelt weer een extra stap en dus ook weer fouten en tijd.

Meer weten? Neem contact op!

Benieuwd naar de OCI-koppeling mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem contact op via: 

We leggen het je graag uit!

Maurice Vischer

Maurice Vischer - Accountmanager E-commerce