Retourneren


Hoe kan ik een artikel retourneren?

Alle uit voorraad leverbare DESTIL garantie-artikelen kunnen na overleg met de afdeling DESTIL Aftersales in de originele verpakking (mits onbeschadigd en ongebruikt) retour worden genomen. Artikelen aangeduid met een D zijn DESTIL garantie-artikelen, wij bieden op deze artikelen één jaar garantie. Tussen de aankoopdatum en de retourdatum mogen niet meer dan twee maanden zijn verstreken. Is dat wel het geval, dan brengen wij 25% kosten in rekening.

Als je een artikel retour stuurt moet hier altijd een retournummer voor aangemaakt worden. Neem daarvoor contact op met DESTIL Aftersales via aftersales@destil.nl of (013)4653018.

Houd je ordernummer, factuurnummer of pakbonnummer bij de hand. Na het aanmelden van de retouraanvraag bij DESTIL Aftersales wordt de retourbon bij de chauffeur ingepland en wordt de zending bij je opgehaald. Zonder retourbon kan onze chauffeur geen goederen retour nemen.

Het is ook mogelijk om je artikel retour te brengen bij één van onze vestigingen onder vermelding van het ordernummer en pakbon- of factuurnummer.


Aan welke voorwaarden moet een retourzending voldoen?

  • De zending moet voorzien zijn van een retournummer;
  • Het product mag niet tot stand zijn gekomen overeenkomstig de specificaties van de koper;
  • Het product is niet voor je bewerkt, zoals bedrukt of op maat gemaakt;
  • Het product bevat geen houdbaarheidsprotocol, producten die dat wel bevatten worden niet retour genomen;
  • De verpakking van het product is onbeschadigd;
  • Het product is compleet;
  • Het product zit in de originele verpakking;
  • Het product is ongebruikt;
  • Het is geen speciaal besteld artikel.

Voor het retourneren, ruilen of repareren van kleding en PBM’s zijn speciale regels waar je rekening mee moet houden:

  • Retourneren van nieuwe kleding kan alleen indien het niet gedragen is en niet voorzien is van een logo;
  • Kleding moet altijd gewassen zijn indien deze gerepareerd moet worden;
  • Veiligheidsschoenen dienen schoon aangeboden te worden voor reparatie.


Binnen welke termijn mag ik een artikel retour sturen?

Tussen de aankoopdatum en de retourdatum mogen niet meer dan twee maanden zijn verstreken. Is dat wel het geval, dan brengen wij 25% kosten in rekening.


Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen van artikelen?

De retourzending is gratis, alleen in de volgende gevallen berekenen we retourkosten:

  • 30% retourkosten indien het geen voorraadartikelen voor DESTIL zijn (voorraadartikelen zijn te herkennen aan het DESTIL garantietekentje op de factuur en de orderbevestiging);
  • 25% retourkosten indien de zending na 2 maanden retour wordt gestuurd;
  • 25% retourkosten indien er niet gespecificeerd kan worden welke artikelen van welke facturen of pakbonnen retour gestuurd worden;


Mag ik een artikel ruilen?

Wil je een artikel ruilen? Dan kun je het ontvangen artikel retourneren, mits het artikel voldoet aan de voorwaarden voor retourneren (zie Hoe kan ik een artikel retourneren?) en het juiste artikel bestellen.


Zijn er kosten verbonden aan het ruilen van artikelen?

Aan het retourneren van artikelen zijn in principe geen kosten verbonden, tenzij er sprake is van een van de gevallen die opgesomd zijn bij 'Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen van artikelen?'. Het juiste artikel kan gewoon besteld worden en staat los van het geretourneerde artikel.


Wat is de status van mijn retourzending?

Retouropdrachten worden altijd binnen twee weken afgehandeld. Voor vragen over de status van een retourzending kun je contact opnemen met DESTIL Aftersales, aftersales@destil.nl of (013)4653018, onder vermelding van je retournummer.


Wanneer ontvang ik een creditfactuur of krijg ik mijn geld terug van een geretourneerde of geannuleerde bestelling?

Binnen 1 week na ontvangst van de geretourneerde artikelen ontvang je een creditfactuur en wordt het eventueel teveel betaalde bedrag teruggestort.