DESTIL prolians nieuwe identiteit

Na Laman en Nomag is DESTIL aan de beurt

DESTIL krijgt nieuwe visuele identiteit

Misschien is het u al opgevallen: DESTIL heeft een nieuwe huisstijl. Wat blijft is de kleur blauw als onderdeel van de visuele identiteit. Wat verandert, is het beeldmerk. René Kars: “Deze nieuwe visuele identiteit biedt wereldwijd helderheid.”

Vandaag is de aftrap van het doorvoeren van de nieuwe huisstijl. Binnenkort rijden de eerste vrachtwagens in de nieuwe huisstijl rond en wordt de belettering op de vestigingen aangepast. Ook presenteert Willem II komende weken het nieuwe shirt waar het logo van de hoofdsponsor pontificaal op staat. De komende tijd wordt de nieuwe identiteit dus gefaseerd doorgevoerd.

Nieuwe huisstijl

René Kars kan zich voorstellen dat voor klanten uit de bouwbranche de organisatiestructuur van DESTIL wat ingewikkeld is na alle overnames. René Kars: “DESTIL is sinds 2007 onderdeel van Descours & Cabaud. Prolians is de bouw-tak van ons Franse moederbedrijf. Als gevolg van de rebranding van alle ondernemingen van Descours & Cabaud wordt de bouwbranche straks in Nederland bediend door DESTIL Prolians.”

Ook dochteronderneming aan de beurt

“Wiek de Laat Beveiliging is een dochteronderneming van DESTIL B.V. Echter, is dat aan de visuele identiteit niet te zien. Daar komt vanaf nu een einde aan.” Ook Wiek de Laat Beveiliging zal namelijk een Prolians make-over ondergaan. De restyling van de merknamen is volgens René Kars vergelijkbaar met de branding van alle uiteenlopende activiteiten van Carrefour. “Met een simpel logo, uitgevoerd in verschillende kleuren schept Carrefour eenheid in de verscheidenheid aan bedrijven. De letter C in het gekantelde vierkantje komt terug bij de supermarkt, benzinepomp én bezorgservice. Wat de drie onderscheidt zijn de kleuren in het logo. Onze merknamen, zoals DESTIL, DEXIS, Kroon en Wiek de Laat, positioneren we vanaf nu in gelijke beeldmerken, uitgevoerd in verschillende kleuren. Met de nieuwe visuele identiteit creëren we helderheid en eenheid.”

Dit verandert niet:

  • DESTIL blijft onderdeel van Descours & Cabaud
  • De tenaamstelling op de documenten die u van ons krijgt blijft DESTIL B.V. te Tilburg
  • De bankgegevens en het KvK-nummer blijven gelijk

Voor vragen over de wijziging in de huisstijl kunt u contact opnemen met de marketingafdeling van DESTIL, 013 465 3000.

Over Descours & Cabaud

Het Franse Descours & Cabaud acquireert vooral familiale bedrijven. Dat is een van de redenen dat de overgenomen ondernemingen hun sterke (familie)naam veelal behouden. Na de overname van DESTIL in 2007 opereren we nog steeds onder dit sterke merk in Nederland. Ook de visie lokaal groot en tegelijkertijd internationaal sterk brengt het moederbedrijf in de praktijk bij overnames. Deze visie draagt DESTIL ook zelf uit bij overnames in een specifieke branche. Zo varen DEXIS, Kroon en Wiek de Laat ook onder hun eigen vlag terwijl ze zich gesteund zien door DESTIL B.V. en de moederorganisaties Descours & Cabaud. Net als DEXIS en DESTIL zullen ook Kroon en Wiek de Laat in de nieuwe visuele identiteit meegaan."

René Kars

 René Kars - CEO DESTIL